Inicio > Marketing y empresa > Nueva campaña de éxito del chocolate Rom: los rumanos son inteligentes

Nueva campaña de éxito del chocolate Rom: los rumanos son inteligentes

Hace unos meses, en al post “Como hacer una campaña de relanzamiento de éxito y desaprovecharla“,  hablé de la campaña de la chocolatina rumano Rom que tuvo mucho éxito en Rumania y con la cual la agencia McCann Erickson ganó 9 premios en el festival Cannes Lions. Pues esta agencia acaba de lanzar una campaña que ya tiene mucho éxito en el país. Poniendo en Google las palabras “los rumanos son” en distintos idiomas, la mayoría de las opciones que aparecían eran negativas: ladrones, vagos, feos, malos, etc. Así que les ocurrió lanzar una campaña en la que anima a todos los rumanos a hacer la siguiente búsqueda en Google en distintos idiomas. “los rumanos son inteligentes”. El objetivo final, es que hasta el 1 de diciembre, día nacional de Rumania, el país tenga una imagen positiva en Internet. Para esto han creado una plataforma www.romaniisuntdestepti.ro donde puedes dejar un comentario y con un solo click puedes hacer la búsqueda los rumanos son listos en rumano, inglés, francés, alemán, italiano y español.

 

 

Está campaña tiene ya mucho éxito y obtenido el apoyo de estrellas TV de Rumania, y también el apoyo de bloggers en Internet.

En mi otro post decía que aunque su campaña había tenido éxito y obtenido premios, Roma había abandonado su página de Facebook. Pues una buena noticia es que la actividad ha vuelto a su página y espero que después de esta campaña no quede de nuevo abandonada. Sin embargo no pasa lo mismo con la cuenta de Twitter que sigue totalmente abandonada. Y es una pena porque la plataforma que han creado para la nueva campaña te permite compartirla en Facebook y Twitter y sería una ocasión única para la compañía de ganar seguidores en Twitter y que por desgracia la van a perder. La gente habla de su campaña en Twitter , pero ellos no se han sumado a la conversación.

¿Conseguirá Rom hasta 1 de diciembre su objetivo convertir a Rumania en el primer país que cambie su imagen en Internet? Ya veremos… Lo que seguro obtendrá es que nuevamente se hable en todos los medios de comunicación del país de ellos, que en las redes sociales, en la calle la gente también hable mucho de ellos y sobre todo mejorar la imagen de marca.

¿Y a ti que te parece esta campaña?

  1. DOREL
    20/11/2011 en 8:32

    LOS RUMANOS SON INTELIGENTES

  2. unudepenet
    20/11/2011 en 20:39

    Los rumanos son inteligentes

  3. Mada
    21/11/2011 en 17:34

    Los rumanos son inteligentes!!

  4. DOREL
    21/11/2011 en 19:06

    nu cumva ne furam caciula singuri?
    nu zic ca nu suntem destepti. dar credeti ca asta e singura solutie? ca sa aparem destepti in fata tuturor trebuie sa si scapam de coada pe care o avem.
    va aduceti aminte de povestea din cartile copilariei noatre,” Baiatul si cuiele” acesta poveste a fost si va ramane o pilda foarte buna pt noi romanii,asa ca nu doar cu aceasta shimbare ,vom putea sa parem mai destepti ci si va trebui realmente sa si demostram asta,fratilor romanii.
    Sunt mandru ca sunt roman,mie drag de tara mea,dar nu noi singuri ne-am pus aceasta pecete in frunte ? de romani paduchiosi ,jegosi ,romani hoti? etc
    as vrea sa traim si noi bine ca celelalte popoare si sa fim uniti,si sa nu ne mai furam si coltul de paine ,din fata copiilor si a parintilor nostri.
    Asta ar trebui sa schimbam in primul rind: conceptia de smecherie si furtisaguri a celor care o fac zi de zi ,si noi romanii stam neputiinciosi si inghitim tot ce ei ne mint ei fara sa clipeasca.
    Sunt mandru ca sunt roman, desi sunt satul de minciunile ,si batjocura poporului Roman fata de el insusi.
    Ne batem joc de tara noastra,noi insine,o tara care ar pute fi una dintre cele mai bogate tari ale lumi,daca ar fi fost condusa de oameni cinstiti care vor binele poporului lor.
    Va salut cu drag un roman cu dor de tara si de natia sa

    • 21/11/2011 en 19:50

      Dorel, sunt de acord cu tine. Aceasta campanie nu este o solutie la imaginea Romaniei si a romanilor. Noi toti suntem responsabili de aceasta imagine. Campania aceasta este inteligenta si cred ca descopera alt aspecta. Daca cauti pe Google, in limbiile pe care s-a centrat aceasta campanie, englezi sunt, francezii sunt etc., apar lucruri negative. Nu vi se pare ciudat ca tocmai in limba romana apare printre cele mai cautate romanii “sunt paduchiosi, lenesi,…”? Se pare ca restul popoarelor ne vad cum ne vedem noi insine. La inceput ma deranja cand un strain zicea ceva negativ despre tara mea. Acum nu ma mai deranjeaza pentru ca majoritatea acelor persoane nu au fost in Romania si nu ne cunosc. In schimb ma deranjeaza cand aud straini care spun lucruri urate despre tara mea pe care le-au azit de la compatrioti de ai mei. Suntem noi romanii cei ce vorbim rau despre tara noastra. Atunci cum asteptam ca ceilalti sa ne vorbeasca de bine? Aud de multe ori romani care spun “nu suntem toti la fel” de parca toti romanii am fi rai si romanii bunii ar fi doar o exceptie. Este adevarat ca sunt multe probleme in tara noastra, dar daca asteptam ca solutiile sa pice din cer sau de la guvern, teama mi-e ca nu se vor solutiona niciodata.

      Si eu va salut cu drag. Si mie mi-e dor de tara mea :).

  5. DOREL
    21/11/2011 en 20:44

    Te salut si eu cu drag Vassy
    ai dreptate,suntem ai nostri ,trebuie sa facem ceva ,si sa incepem sa ne schimbam imaginea,putin cite putin.
    Dupa cum ai spus si tu cei din afara nu ne percepea-u asa daca noi nu i-am fi invatat si obisnuit cu aceste prerogative.
    Crede-ma ca-mi este greu atunci cind aud vorbe rele la adresa natiei noastre. si ma deranjeaza,dar imaginea tarii noastre ne-am formato noi insine.
    V-om vedea ce va mai fi deacum inainte,dar va trebui sa lucram multi ani deacum inainte ,pentru a schimba ceea ce sa stricat in cativa ani.
    Fa-mi placerea si cauta cumva sa citesti povestea despre care ti-am zis mai inainte,” Baiatul si cuiele” si a-ti vei da seama la ce ma refeream mai devreme,iar daca nu poti sa o gasesti,spune-mi si ti-o voi povesti eu asa cum i-mi aduc aminte , si cu siguranta o vei intelege
    Sa sti ca i-mi pare bine ca am gasit pe cineva cu o inima asa de mare ca a ta si mandra ca e Romanca.
    Voi fi aici de cite ori va fi nevoie sa ne impartasim ideile si mandria de a fi Roman.
    Atept raspunsul tau, daca vei vrea, si sa-mi spui ce ai inteles din acea povestire,bine -inteles daca o gasesti,poate pe net.
    Te salut din nou cu drag.
    Dorel

    • 21/11/2011 en 21:09

      Am gasit povestea si pilda se potriveste foarte bine cu tema. Are foarte mare dreptate tatal cand spune ca se poate rani foarte mult cu niste cuvinte si ca aceste rani sunt foarte greu de sters. De multe ori cuvintele dor mai tare ca o palma. Si cum tu zici va dura multi ani pana sa refacem imaginea tarii noastre. Mai ales pentru ca, din pacate aspectele negative ies mai mult in evidenta decat cele pozitive. De aia si se cauta mai mult pe internet stereotipele negative ale popoarelor decat caracteristici pozitive.
      SI eu sunt aici pentru a impartasi idei si incerc de cate ori pot sa vorbesc despre Romania.
      Te salut cu drag. Vassy

  6. Nescu
    25/11/2011 en 16:54

    Aqui os dejo una cancion que hize yo intitulada “RUMANO ORGULLOSO”espero que os guste!http://www.youtube.com/watch?v=qRDZcK3X6YE

  7. un roman oarecare
    29/11/2011 en 17:07

    un tren care ajunge la timp nu este o stire,un tren intarziat,deraiat,jefuit,anulat,etc este o stire…
    asa si cu romanii sunt..se arata franturi din articolele cu fapte penale aparute in presa.
    e adevarat insa ca romanii,acum 10-15 ani ajungand prin strainatati am fost fortati sa ne civilizam cu un pas in plus,in magazine unde se intreba cine este la rand in loc sa facem coada autohtona,in locuri publice unde nu arunci pe jos,in institutii sa iei bon de ordine in loc sa intram peste rand ,in trafic sa fim ,mai calmi si intelegatori etc,etc
    acesti ani de europa ne-a civilizat pe multi,si mai mult ia civilizat putin si pe cei “incivilizabili” (tigani,cocalari,analfabeti,si alti).

    • 29/11/2011 en 17:46

      Nu pot sa generalizez pentru toti romanii si toata Romania, dar eu nu ma simt identificata cu comentariul tau. Intr-adevar stirile sunt presarate de fapte negative, prinde foarte bine la public. Dar eu niciodata nu am simtit in Romania ca proasta educatie sau lipsa ei este regula generala, ci din contra o exceptie. Eu intotdeauna am respectat locul la coada, nu am aruncat pe jos in locuri publice, etc. Nu am avut nevoie sa merg in strainatate pentru a invata asta. Si majoritatea lumii din preajma mea s-a compartat civilizat, cu mici exceptii desigur. Dar in toata lumea am intalnit oameni cu educatie si fara, nu numai in Romania. Ma bucur totusi daca exista oameni care s-au civilizat dupa plecarea in strainatate, insa eu nu cunosc cazuri.

  8. oana
    01/12/2011 en 16:04

    LOS RUMANOS SON INTELIGENTES

  9. Mariana
    01/12/2011 en 17:00

    ¡LOS RUMANOS SON INTELIGENTES!

  10. Octavian-Valeriu Micsa
    01/12/2011 en 19:30

    Bulversarea valorilor nu este specifica doar Romanilor!
    Generalizarile sunt specifice fie extremistilor(indiferent de culoare…),fie celor lipsiti de educatie !

    • 01/12/2011 en 19:47

      Asa este, generalizarea este intalnita la toate neamurile. Eu recunosc, ca si mie mi se intampla sa generalizez, mai ales cand ma enervez. Dar dupa ce trece momentul, reflexionez si imi dau seama ca gresesc. Toti gresim, dar cred ca este foarte important sa nu ne pierdem respectul pentru cei din jurul nostru.

  11. Y's
    02/12/2011 en 10:45

    ideal ar fi ca autoritatile sa faca o spanzuratoare pentru hoti, nesimtiti si alte likele din astea care fac Romania de ras, problema ar fi ca am ramane fara guvernatori si politicieni ….

  12. cata
    02/12/2011 en 20:34

    los rumanos son de puta madre

  1. 28/02/2013 en 20:03
  2. 24/07/2013 en 16:20

Responder

